W poszukiwaniu Chochołowskich Term

Jan GarneckiMarzec 21, 20194min0

I odtąd chłopcy nigdy nie czują się dobrze w domu, a mężczyźni cierpią na nieuleczalną tęsknotę odkrywania.”

John Eldredge „Dzikie serce – tęsknoty męskiej duszy”

Warunki oscylowały wokół idealnych – było słońce, lekka tatrzańska bryza, była walka z samym sobą, był klimat schroniska, rozmowy na szlaku, zapasy w śniegu, „Amazonki”… Jakimś cudem w końcu na naszej drodze wyrosły także poszukiwane termy. Tak wyjazd kadry hufca wspomina hm. Michał Szmaj.

Więcej o samej wyprawie napisał dh Karol Morta:

W piątek 15 marca kadra Ostrzeszowskiego Hufca Harcerzy wyruszyła na coroczną, zimową wyprawą w Tatry. Pojechało nas czternastu – instruktorów i wędrowników. Około godziny 21.00 dotarliśmy do Doliny Chochołowskiej, a do schroniska przybyliśmy około 23.00.

www1
www8
www6

Następnego dnia o poranku wyruszyliśmy w góry. Naszym celem było zdobycie m.in. Grzesia, Rakonia i Wołowca. Niestety, 20 metrów (w pionie) od wierzchołka drugiego ze wspomnianych szczytów zawrócił nas bardzo silny wiatr – niejeden z nas czuł, że stopy odrywają się od ziemi. W tej sytuacji powróciliśmy do schroniska, gdzie spędziliśmy czas grając w planszówki, gawędząc, wspominając i odpoczywając. Gdy na zewnątrz zapadał już zmrok, wybraliśmy się na krótki spacer z dodatkiem szybkiej gry w śniegu. Położyliśmy się spać wcześnie, ponieważ w niedzielę jeszcze przed świtem szlakiem papieskim skierowaliśmy się na Trzydniowiański Wierch.

www9
www5
www7
www

Pomimo oblodzonego stoku weszliśmy na szczyt i podziwialiśmy panoramę Tatr Zachodnich i Doliny Chochołowskiej. Czekała nas już tylko jedna wędrówka – ze schroniska do parkingu na Siwej Polanie.

Po specjalnie zorganizowanej Mszy harcerskiej w kaplicy w Kirach udaliśmy się do długo wyczekiwanego celu – Chochołowskich Term. Po 2 godzinach odpoczynku w basenach, solankach i beczkach siarkowych utworzyliśmy braterski krąg i ostatecznie pożegnaliśmy Tatry – przyszedł czas, by wrócić do domu. W modlitwie i podczas wędrówki na szlaku pamiętaliśmy o wszystkich, którzy z różnych przyczyn nie pojechali.

Relacja: dh Karol Morta | Zdjęcia: hm. Michał Szmaj

Komentarze

Związek Harcerstwa Rzeczypospolitej

Związek Harcerstwa Rzeczypospolitej to wspólnota przyjaciół –  dzieci, młodzieży i dorosłych, która w oparciu o wartości chrześcijańskie, poprzez przykład własny instruktorek i instruktorów harcerskich, pracę nad sobą, służbę, przygodę oraz inne elementy metody harcerskiej wychowuje człowieka pełnego radości życia, odpowiedzialnego za Polskę i gotowego podjąć wyzwania współczesności.

Kontakt

ul. Litewska 11/13, 00-589 Warszawa
tel.: (22) 629-12-39
Napisz do nas

KRS: 0000057720 NIP: 525-15-72-446 REGON: 006218591

VW Bank Direct 52 2130 0004 2001 0189 3635 0001

ZHR realizuje działania finansowane ze środków Rządowego Programu Wsparcia Rozwoju Organizacji Harcerskich i Skautowych na lata 2018-2030.